Recent Content by ツキミ

  1. ツキミ

    【プラグイン】FPSが安定するまで待つ(更新:最大待ち時間 追加)

    Hello! Yes, and this is a big problem that I didn't think of. I added a new plugin parameter "max Wait Time" this morning, in order to avoid this problem.(2018/11/09 v0.2) Its default number is 60(frames), but you can set to any positive integer you want. Thank you fore reporting this problem!
  2. ツキミ

    【プラグイン】FPSが安定するまで待つ(更新:最大待ち時間 追加)

    安定FPSを待つ v0.2 作者 ツキミ 11/09更新:「最大待ち時間」パラメータ追加 10/23ぷち更新:パラメータ 瞬間FPS閾値の入力欄が変数の選択になってしまう不具合を修正。 すでにDLして頂いた方はお手数ですが、もう一回DLしてください。 機能紹介 ゲームは色々な原因のせいで、なかなかFPSを60に維持するが難しい。 しかし、大事なイベント演出ではなるべく綺麗に見せたい。 以下、自分の今作っているゲームの画面をご覧ください。 画面暗転直後、場所移動を実行し、そのあとピクチャ(人形)の移動を実行するイベントです。...
  3. ツキミ

    【プラグイン】画面フェードのパラメータ調整

    よかったです! durとduraion(とtime)の機能について、特に違いはありません! ユーザーさんが覚えやすいほう、打ちやすいほうで調整していただけたら良いな~と思っただけです。
  4. ツキミ

    【プラグイン】画面フェードのパラメータ調整

    申し訳ございません、例自体に誤りがありました。 正しくは customizefade でした。 多分機能にバグはないと思いますが、もし customizefade でもダメでしたら お手数ですが是非またお教えください。
  5. ツキミ

    【プラグイン】画面フェードのパラメータ調整

    画面フェードのパラメータ調整 v1.0.0 作者 ツキミ 機能紹介 画面のフェードアウト/画面のフェードインの持続時間と色を調整できる、シンプルなプラグイン。 「画面の色調変更を使えば良いんじゃない?」と思う方がいらっしゃるかもしれませんが、 色調変更ではピクチャはフェードされませんので、演出によって使い分けはできますよ。 使い方 プラグインを js/plugins/にコピーして、 プラグインマネージャでこのプラグインをONにする。 *** プラグインコマンド イベントコマンド「プラグインコマンド」から実行。 (パラメータの間は半角スペースで区切る) ダウンロード...
  6. ツキミ

    RPGツクールMVで会社のホームページを作りました

    アマとプロとの差を見させていただきました m(_ _)m こんなに素晴らしかったら作り方を聞くのも難しくなります…… いっぱい見学させていただきます!
  7. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    If you had used my FilterController, you would know that I become a shit when it comes to battle (´;ω;`) simply show particles to screen is not that hard, but specifing to characters and enemies, plus attaching effects to skills are not in my knowledge now…… sorry! ><
  8. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    https://github.com/cji3bp62000/hello-world/tree/master/RMMVplugins/Particle-Configs にアップロードしました! hanabi.json を DL して、https://pixijs.io/pixi-particles-editor/ でloadをかけて確認できます~ (パーティクル画像はサイトのデフォ素材の HardRain, particle) 使う場面によって Blend Mode を Normal とかに変えると良いです! ちなみに、setPEPos では値(数値)と x...
  9. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    返信おそくて、力になれなくてすみません;; 問題解決できてよかったです! I'm not sure did I understand your idea right, but if you set eventId to x or screen, the emitter will be screen based... is this what you need? x: always show on screen(until been deleted), screen: show on screen only on current map(will auto-delete after...
  10. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    This time, this time ... ...! >< What an idiot bug >< I changed my code to a new style of moving function in order to make queues and routines work, but forgot to adjust the "movePEmitterPos" arguments to match to it, so Q & QR is fine, but original move couldn't work. I really believe it's OK...
  11. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    2018/07/13 再更新:高度な移動コマンド(ループ移動など)追加、プレイヤー固定化をエミッター別に設定可能 PEmitter を PE に略することができるようになりました (createPEmitter → createPE) I've added "staticToPlayer" to plugin command, so that you can set dynamically.(please check) About the Easing Functions, I've done things too fast ;-; Now it is fixed (I...
  12. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    2018/07/13 更新: パラメータ「プレイヤー固定化」、コマンド「setPEmitterAsLocal」追加 (*1) I added a new feature in plugin parameters just now, so that you can choose "not to delete particle emitter(which is on player) after map transition" or not. This feature applying on event is a little bit weird to me, so I didn't...
  13. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    Well, a simple way to do this is to make two different config files, and create two emitters at the same time and place in the game ... ! Particle system needs to be fast, and the easiest way to do so is to make particles all have the same properties ... I think the author of pixi-particle is...
  14. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    Thank you master2015hp! I had a plan to make moveQ(ueue) and moveQR(outine) command, if the response of the plugin is not bad I would implement it; but since you had ask for it, I will add it in a few days. circle may be a little hard(maybe approximate by a Octagon routine), but triangle and...
  15. ツキミ

    パーティクル!プラグイン 導入説明動画追加!

    ParticleEmitter.js v0.1.2 Tsukimi プラグイン紹介 pixiビルドインの particles を pixi-particle.js でコントロールするプラグインです。 いわゆるパーティクルシステムが出来ます! デモ 4コマ動画です! デモ内使用したパーティクルエフェクト: 燃え盛る火、花火、土けむり、集中線 使い方 事前準備: (以下、動画の文字説明です) 1. まず、 https://pixijs.io/pixi-particles-editor/ このサイトで希望のエフェクトを作成し、設定ファイルをダウンロードする。 ちなみに...
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