【プラグイン】多機能フックロープ

どうも、にゃたまさん。
いえいえ、僕がコモンイベントと話しているのは、岩を動かしたときに
呼び出すイベントに追加する形での、コモンイベントです。
よって並列処理ではありません。

上記の説明では分かりづらかったでしょうか。
要するに、マップ上のこの座標にフックロープがヒットしたら、
このイベントが起きる、この座標だったら……というのを
というのを、座標ごとに記述するようなコモンイベントを作ってみてください、
ということです。

このあたりは結構特殊な分野になりますので、イベントでの作業になると思いますが、
少し工夫してみてください。

にゃたま

ユーザー
神無月サスケ様

すみません。何か勘違いをしていたようです。
今やっと意味が理解できました。理解力が不足しており申し訳ございません。
難しく考えていました。いろいろ工夫してやってみたいと思います。

id0

ユーザー
Hello
神無月サスケ
I'm register here specially for this. So I like this plugin, but I have a problem with YEP Event Spawn. If I try hooked spawned item, game crashes with error. I believe it's because hook check all events when enter the map, but I don't know exactly how to fix it. Please help. And happy holidays)

Hello id0, this is Sasuke KANNAZUKI. Call me Sasuke.
Sorry to say, I cannot inspect your problem. Because I don't have YEP Event Spawn and now I have no way to get the plugin.
Both Yep and HookRope are so complicated, I cannot exactly answer where in the plugin invokes error,
I guess it might be because my plugin adds several new properties to the events,
and YEP overwrites the functions.
This kind of conflictions are very hard to solve, especially without inspecting the YEP plugin.
If I had the YEP plugin, I could help you, but this is the limitation of me.
Someone who has both plugins might be able to help you.

id0

ユーザー
Thanks for the answer, Sasuke. Well, but maybe I can call script for recheck all events on the map? Or something like that?

Dear id0, sorry to say, we cannot inspect anything for this problem without inspecting plugin, I suppose.
I have no idea, but I seem you have the sonething to inspect on database and map/event editor.
I think you may be find the riddle of the problem. Good luck.

id0

ユーザー
Problem is in meta tags. I commented this strings:

Game_Event.prototype._canInvoke = function() {

return _judgeFromParam(this, invokeMode, false);

/*if (this.event().meta.onHook) {
return true;
} else if (this.event().meta.ignoreHook) {
return false;
} else {
return _judgeFromParam(this, invokeMode, false);
}*/
};

Game_Event.prototype._canFetch = function () {
//if (this.event().meta.canFetch) {
// return true;
//} else if (this.event().meta.noFetch) {
// return false;
//} else {
return _judgeFromParam(this, fetchMode, true) &&
(_isFetchDestinationOk(false) || _isFetchDestinationOk(true));
//}
};

And still can use hook even on spawned events, only withot this meta tags. But thank you, anyway.

Dear id0, it is great to solve the problem by yourself.
From now on, when someone encounter this kind of problem,
your inspection will be very helpful.
Again to say, I'm very thanks you solve this problem by yourself.

トップ