ゲーム中からカスタムタイトル画面への移動について

空飛ぶ白菜2018-03-06に開始した「ラノゲツクールMV(PC版)」の中の討論

1. 空飛ぶ白菜

空飛ぶ白菜 ユーザー

ヘルプ内のビギナーズガイドに従いイベント付きタイトル画面を作成しました。
    そこで、ゲーム中のメッセージウィンドウ左の「タイトル」を選んだ時にも作成したタイトル画面へ移動できるようにしたいです。
    どこで変更が可能でしょうか。

2. Archeia

Archeia 管理者 管理人

I'm sorry, my Japanese writing skills are non-existent. I'm using Google Translate. I hope that someone could translate my response!

If you are using Scripted UI:
    upload_2018-3-15_23-57-31.png
    In Scripts tab, go to in Layouts > Templates > Template_MessageBoxMenu. Around line 84 you will find a line like this:

コード:
    "acceptActions": [{"name":"exitGame"},{"name": "switchLayout", "params": { "name": "titleLayout" } }]
    You need to do the following:
    1. Change "switchLayout" into "switchGameScene"
    2. Change "titleLayout" into your Scene/Chapter name in the menu, for example Title Scene:
    upload_2018-3-15_23-51-42.png

The code should look like this:
    コード:
    "acceptActions": [{"name":"exitGame"},{"name": "switchGameScene", "params": { "name": "Title Scene" } }] , 
    Make sure to do the following!
    1. Copy the old Script
    2. Paste it in a New Folder. So the software won't overwrite your changes when updates happen.
    3. Add the Script Code.

It will look like this:
    upload_2018-3-15_23-50-38.png

最後に編集: 2018-03-16
  3. 空飛ぶ白菜

空飛ぶ白菜 ユーザー

Thank you for teaching! I did it!

Archeia がいいね!しました

このページを共有